logo

Gürcistan Kazbek 5047m Zirve Faaliyeti

Tarih: 11.08.2017 – 23.08.2017
Dağ: Gürcistan Kazbek Dağı (5047 m)
Rota: Klasik Rota
Ekip: Nurcan KARA (PUDOSK)
ve 8 kişilik TDF İleri Kar Buz Öğrencisi, 5 Antrenör toplam 14 kişilik sporcu grubu Zirve Grubu
Toplam Katılım: 14kişi.
Eğitim Grubu: 37 Sporcu 5 antrenör 2 Yönetici
Teknik Malzeme: Kazma, ip, krampon, emniyet kemeri,karabina,
Kamp Yeri: 1. Kamp Papazın Yaylası (2500m) 2. Kap Yeşil Vadi (2900m) 3. Kamp Meteo Ana Kampı (3650m)

11 Ağustos 2017 Cuma: 11 Ağustos -23 Ağustos 2017 TDF İleri Karbuz Eğitimi ve Kazbek Zirve Faaliyetine katılmak üzere Saat 15.00 da Zonguldak’tanTrabzon’a ulaşmak için otobüs ile hareket ettim. 12 Ağustos 2017Cumartesi sabah 06:30 da Trabzon’a ulaştım. Buluşma noktası olan 19 Mayıs Spor salonuna ulaştım. Yavaş yavaş tüm arkadaşlar geldi. Öğleden sonra saat 14:00 da 2 günlük teorik eğitimlerimizi alacağımız. Gençlik Spor İl Müdürlüğünün Kapalı Spor Salonuna araçlarla naklimiz yapıldı.14 Ağustos 2017 tarihine kadar 2 gün spor salonunda konakladık ve Türkiye Olimpiyat Hazırlık Merkezinde (TOHM)teorik eğitimlerimizi aldık.

14 Ağustos 2017 Pazartesi: Sabah 20.30 Gürcistan’a ulaşmak için yola çıktık. Uzun yolculuk ve gümrükte bekleyiş sonrası 15 Ağustos 2017 Salı günüsaat 14.00 gibi1800m rakımlı Kazbek Kasabasına ulaştık. Burada kısa bir mola sonrası yükler araçlara yüklendi ve biz 1,5 saatlik bir yürüyüş ile yaklaşık 2500 rakımlı Papazın Yaylası ya da TsmindaSameba/ HolyTrinity kilisesinin alanına ilk kampımızı attık.15 08 2017 Salı gecesi burada konakladık.

16 Ağustos 2017 Çarşamba: Sabah erken kalktık ve 2900m rakımlı ikinci kamp alanımız olan Yeşil Vadiye doğru kamp yüklerimizle 5 saatlik bir yürüyüş yaptık. Akşam üstü kamp alanına ulaştık çarçabuk çadırlarımızı kurduk ve ilk buzul yürüyüşümüzü yapmak üzere 2 saatlik bir yürüyüş sonrası Gergeti Buzul Başlangıcına ulaştık. Kranponlarımızı giydik ve ilk yürüyüşümüzü yaptık. Akşam kamp alnımıza döndük ve yorgunlukla erkenden uyudum.

17 Ağustos 2017 Perşembe: Sabah erken kalktık kahvaltı sonrası eğitim alanına yürüdük Taprap buzul tırmanışı, buzulda emniyet noktası oluşturma, malzeme yerleştirme ve öğleden sonra kamp alanımıza döndük.

18 Ağustos 2017Cuma : Sabah erken kalktık kahvaltı sonrası, eğitim sonrası Zirve yapmayı planlayan öğrenci grubu ile ana kampa çıkma kararı alındı ve biz kamp yüklerimizi yüklenerek Meteo Ana Kamp alanına yürümeye başladık. 3650m. Yaklaşık 3 saat ve yağmur altında ana kampa ulaştık. Burada taş bir ana bina, su mevcut. Çadır alanları fena değil. Gecelik çadır başı 10 Lari. Kimlik kontrolü ve kayıt yapılıyor. Çadırlarımızı kurduk. Güneş için yalvardık ve ıslaklarımızı kurutmaya çalıştık. Meteo binasını ziyaret ettik. Mutfak denilen alanda biraz vakit geçirip toplantı sonrası erkenden yattık.

19 Ağustos 2017 Cumartesi: Sabah erken kalktık buzul eğitim alanına inmek için yola çıktık. Havanın elverdiğince öğleden sonraya kadar buzda emniyet lider ve artçı tırmanışları yaptık. Buz tırmanışı gerçekten çok zevkli. Hava bozdu ve şiddetli yağmur altında kampa döndük ve botlarımız dahil ıslandık. Durum vahim. Gece boyu ıslaklarımızı kurutmaya çalıştık ocaklarımızı bu iş için kullandık. Ben nispeten şanslıyım sol mesim ıslak. Gece zirve denemesi yapılacak. Erkenden yattık.
20 Ağustos 2017 Pazar: Gece 01 de uyandım kahvaltı yaptım ancak şiddetli yağmur yağıyor. Bekleme duyurusu yapıldı. 03:00 da zirve yürüyüşü iptal edildi. Günü dinlenerek ve ıslakları kurutma çabasıyla geçti.

21 Ağustos 2017 Pazartesi: Sabah 01:00 da uyandım Kahvaltı yaptım. Zirve yapmak isteyen toplam 37 sporcudan vazgeçmeyen 9 sporcu (tek kadın sporcu olarak) ve 5 antrenör toplam 14 kişilik ekibimizle saat 02:15 te yürümeye başladık. Gün aydınlanmadan buzul çatlaklarına ulaştık. Ekip lideri Burak Kural grubu ikiye ayırdı ve 7 ve 8 erli gruplar halinde ip birliğine girdik. Kramponlarımızı taktık. Zaman zaman tehlikeli alanlardan geçtik. Hava soğuk ve rüzgâr çok şiddetliydi. Bazen ayakta durmakta zorluk çektim. Platoya ulaştığımızda adeta rüzgârda uçabilirdim. Zirve külahı oldukça dik ve zaman zaman trafik sıkışıyor. Patika dar ve kar-buz karışımı. Dikkatli olmak önemliydi. Yavaş ve emin adımlarla tırmandık. Ama oldukça zor bir tırmanış oldu. Son zikzaklar hiç bitmedi ama sonuçta her iki ekipte 14 kişi ile 09:45 te zirve yaptık. Hava açık güneşli. Rüzgâr zirvede daha az. Tören yapıldı. Resimler çekildi ve hızlıca dönüşe geçildi. İnişte trafik daha yoğun. Gelenlere yol vermek zaman alıcı. Yolda 4 kişilik ekibiyle Yusuf Biltekin Hocamızla karşılaşıyoruz. Kısa bir yemek molası. Hızlıca inmeye devam. Öğleden sonra 14:30 gibi ana kampa ulaşıyoruz. Ve hiç dinlenmeden kampı topluyoruz. Kamp yükünü sırtlanıp Papazın Yaylasına kadar ineceğiz. Ve öylede yapıyoruz. Artık gücümün son demlerindeyim. Oturursam birdaha kalkamam herhalde diye düşünerek son bir güçle yola devam ediyorum. Akşam hava karamak üzere saat 18:00 gibi alana ulaşıyoruz. Diğer arkadaşları bekleyip kişi başı 15 Lari vererek araç tutuyoruz ve bizi Kabek köyündeki aracımızın yanına götürüyor. Çantalar otobüslere yükleniyor. Araç 21:00 da hareket ediyor. Yorgunluk ve açlık en iyisi uyumak. Sabaha doğru kısa mola veriliyor. Adını bilmediğim bir yemeği iştahla yemeye çalışıyorum. Ona da vakit yetmiyor.

22 Ağustos2017 Salı:Sabah 06:30 gibi gümrükteyiz. Çok kalabalık. Neyse bu sefer çok oyalanmadan 1,5 saatte sınırı aşıyoruz. Öğleden önce başlangıç noktamız spor salonuna ulaşıyoruz. Nihayet duş alma fırsatı. Ve yemek yiyorum. 13:45 otobüsü ile Zonguldak’a hareket ediyorum. 16 Saatlik yolcuk sonrası toplamda 28 saatlik otobüs macerası sonunda 23 08 2017 Çarşamba saat 07:00 de Zonguldak ‘a ulaşıyorum.

“Gürcistan Kazbek 5047m Zirve Faaliyeti” yazısına 2 yorum

1. Muhteşem güzel bir faaliyet, güzel bir faaliyet raporu. Bizlerle paylaştığınız için teşekkürler.