logo

Medetsiz Transı

Karboğaz'dan Darboğaz'a Medetsiz Transı (3524m) (08-09 Temmuz 2017)

Tarih: 08.07.2017 – 09.07.2017
Dağ: Bolkar DağlarıMedetsiz Zirve
Rota: Keçibeli Rotası (Güney Rotası)
Toplam Katılım: 11 Sporcu
Teknik Malzeme: -
Kamp Yeri: Karboğazı mevkii sonundaki Yörük Çadırlarının bulunduğu alan.1950 m.

8 Temmuz 2017 Cumartesi: Sabah saat 05:30 otobüsü ile Zonguldak’tan Ankara’ya ulaşmak için yola çıktım. Sabah saat 09:30 da Ankara’da MADADOST ekibi ile buluştuk. Yolda yemek ve alışveriş molaları sonrası, Aksaray- Niğde-Pozantı üzerinden Karboğaz mevkindeki (Karboğaz Tarsus'a bağlı Gülek belediyesi sınırları içindedir) konaklayacağımız Yörük yaylasına saat 16:00 civarında ulaştık. Kamp alanımız 1950m yükseklikte ve su mevcut. Çadırlarımızı kurduk, kısa bir çevre gezisi yaptık. Yaylada hayvancılık yapan Yörükleri görüyoruz. Suyu azalmış olmakla birlikte soğuk bir ırmak mevcut. Akşam yemeği ve çay ikramlarından sonra akşam 18:00 gibi dinlenmeye çekiliyoruz.

9 Temmuz 2017 Pazar: İyi bir uyku sonrası sabah 02:45 te uyandık kahvaltı hazırlıklar çadırların toplanması araca yüklenmesi ile saat 04:00 da rotaya girmek üzere kamp alanının solundan yürüyüşe başladık. Yürüyüş liderimiz Yüksel ALPKAYA. Artçımız Çağdaş KAÇMAZ. Hava güzel ve açık. Yer yer rota üzerinde karlı alanlar görüyoruz. 4 saatlik yürüyüş sonrası külaha ulaşıyoruz. Saat 08:00 mola veriyoruz. Külah yaklaşık 3000m rakımlı. Zirve ile yaklaşık 530m'lik mesafe var. Yaklaşık 60 derecelik eğimli külahı tırmanmaya başlıyoruz. Saat 09:30 da öncü grup olarak zirveye ulaşıyoruz. Tebrikleşme, zirve fotoğrafları, zirve defterinin yazılması, atıştırmalıklar yeniliyor. Zirvede hava açık ve güneşli rüzgar yok. Doya doya tadını çıkarıyoruz ve arkadaşlarımızı bekliyoruz. Aydos, Hasan Dağı, Erciyes, Aladağların birçok zirvesini net görebiliyoruz. Zirvenin ardındaki uçurum müthiş boşluk duygusu veriyor. Yaklaşık 2 saatlik zirve molası sonrası 11:30 da dönüş rotası için yürümeye başlıyoruz. 2 saat sonra Koyunaşağı Beli'ne ulaşıyoruz. 1 saatlik iniş sonrası Karagöl ve Çinili Göl manzarasını görebiliyoruz. Bu manzarada biraz dinlendikten sonra yürümeye devam ediyoruz ve 15:30 civarında Darboğaz/Meydan Yaylasına (Darboğaz Köyü/Ulukışla/Niğde) iniyoruz. Aracımız bizi bekliyor. Kaptanımızın soğuk karpuz ikramı sonrası 16:00'da Ankara’ya ulaşmak için yola çıkıyoruz. Gece 22:30 gibi Ankara’ya ulaşıyoruz. Ekip ile vedalaşma sonrası 24:00 otobüsü ile Ankara’dan Zonguldak’a hareket ettim.

10 Temmuz 2017 Pazartesi: 04:30 da evime ulaştım.

Bu etkinlikte destekleri için kulübüm PUDOSK’a ve beni ekiplerine dâhil ettikleri için MADADOST ve Sayın Başkan Yüksel ALPKAYA’ya teşekkür ederim…