logo

TDF Uluslararası Erciyes Dağı 29 Ekim Cumhuriyet Tırmanışı

Tarih: 28.10.2016 – 29.10.2016
Dağ: Erciyes Dağı (3917)
Rota: Şeytan rotası (sol kulvar)
Ekip: Nurcan KARA (Pusula Doğa ve Su Sporları Kulübü/ZONGULDAK)
TDF Toplam Katılım: 100 Sporcu 5 Antrenör
Teknik Malzeme: -
Kamp Yeri: Çobanini

28-29 Ekim 2016 tarihlerinde, TDF tarafından düzenlenen Cumhuriyet Erciyes (3917 m) Tırmanışına Zonguldak’tan kulübüm adına yalnız katıldım.

27 Ekim 2016 Perşembe: Saat 13:00 da Zonguldak’tan hareket ettim. Gece 24:00 sularında gece konaklayacağım Kayseri Koca Sinan Öğretmen Evine ulaştım.

28 Ekim 2016 Cuma: Saat 09:30 da Kayseri Gençlik Spor İl Müdürlüğünde buluşma noktasına vardım. Saat 11:00 a kadar toplanma ve eksiklikler giderildi. (Kamp alanında su olmadığından ekstra su almamız gerekti). Otobüsler ile Kayseri Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Erciyes Kamp ve Eğitim Merkezine ulaştık (Tekir Yaylası 2200 m. ). Buradan aktarmalı iki kez teleferik kullanarak kamp alnı için yola devam ettik. Teleferik sonrası yaklaşık 30 dklık, kamp yükü ile yürüyüş sonrası,Çoban İni kamp alanına ulaştık (3100m). Hava rüzgârlı ve tozlu idi. Çadırlarımızı kurduk akşam yemeğinden sonra istirahate çekildik.

29 Ekim 2016 Cumartesi: Saat 04.00'te zirve tırmanışına başladık. Rotamız Şeytanın sol kulvarını kullanarak, sırttan sağa geçiş yaparak zirve yapmak. Kampın sağ tarafındaki su kanalı boyunca yürüdük. Şeytan deresinde (mola kaya)05:30 da ilk molamızı verdik. Şeytan sol kulvardan yükselmeye devam ettik sırttan sağ yan geçiş yaparak, zorlu bir tırmanışın ardından saat 08.00'de zirveye ulaştık. Zirvede Cumhuriyet bayramımızı coşkuyla kutladık. Önce Ulu Önder Atatürk ve tüm şehitlerimiz anısına saygı duruşu yapıldı, ardından toplu olarak İstiklal Marşımızı söyledik. Fotoğraflar çekildi. Saat 09.00'da dönüşe geçtik ve sağlıklı bir şekilde kamp alanına ulaştık. Burada çadırlarımızı topladık. Dönüşte 2. Teleferik kullanılmadı, 1. Teleferiğe kadar yürüdük. Saat 15:00'da otogara gitmek üzere araçlara bindik. Saat 19:00 da Zonguldak için yola çıktım.

30 Ekim 2016 Pazar: Saat 04:30 da Zonguldak’a ulaştım.